Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Är jag en person som söker sexuella kontakter på internet?

Av Open Heart - 8 december 2009 15:13

   Relationer vi skapar över internet är bra märkliga. Det finns en kille som jag nyligen börjat prata mer med som jag aldrig träffat (som man säger) "IRL" och jag vet inte om jag skulle våga heller. Vi har pratat om diverse mellan himmel och jord men framförallt har det cirkulerat kring sex i slutändan och då gått in på ganska friska detaljer om vad som är intressant och inte. Jag är en öppen person som kan prata om dessa saker med vänner också, men jag är tycker också om att kunna ha vissa intima hemligheter med min partner, så det känns lite som ett blottläggande att han vet dessa saker om mig innan han ens träffat mig. Hur som helst så har det blivit ett enda långt intensivt samtal och han har börjat tycka att han vill träffa mig, och kanske även införliva en del av de sexuella saker vi pratat om, men menar ändå på att han är intresserad av mig som helhet. Jag betvivlar detta starkt. Hans idé om mig har blivit stark, men han har nog inte sett mig i min helhet. Jag är dock attraherad av tanken om äventyr, vilket är en mkt ansvarslös och farlig känsla i ett sådant här sammanhang. Men jag försöker tänka mig för och tänka;


Vem är jag egentligen?

Är jag en person som går ut och söker sexuella kontakter via internet?


På något plan känns det hela destruktivt, men samtidigt som att det skulle kunna vara en fom av bekräftelse som jag hungrar efter. Behon av bekräftelse är också en farlig ledstjärna. Så vad göra? Jo fortsätta samtalet, en vän på internet man kan vara öppen med ska inte heller underskattas. Och så länge man är ärlig så ska det nog vara lugnt. Men att skapa relationer på detta sätt är ändå en märklig sak.

 
 
Lipstickkiller

Lipstickkiller

8 december 2009 18:11

Svar på kommentar : sant.. alla vet ju att om man limmar ihop något som gått sönder så håller det ändå inte så länge.
Får hoppas på att jag kommer fram till en bra lösning :)

Och så är det oftast med killar man pratar med på internet, först pratar man om allt förutom sex, och det är jätte trevligt. men efter ett tag så handlar det bara om sex, allt annat verkar ointressant. Sånna killar är ju oftast bara intresserade av sex. En kille som är ute efter något mer skulle inte bara prata om sex utan försöka lära känna personen genom att prata om andra saker också.
Men självklart, när man är singel så lockar det ju att träffa någon okänd, det blir spännande och ett äventyr. Men det är ju inte så att man är ute efter ett KK. Det kan vara roligt en stund, men jag väljer nog hellre någon jag gillar att ha sex med och som jag lär känna på ett bättre sätt än internet.
Men vissa hittar ju sin livkärlek via internet, och det är ju ganska coolt. Kärleken finns ju där man minst anar det. Som en tjej som hittade sin man på blocket bakom en bilannons. :)
Gillar din blogg!
Och min kommentar blev nog lite förvirrande.

http://lipstickkiller.bloggplatsen.se

 
ac

ac

8 december 2009 19:08

haha, snällt av dig att lägga ner tid på att ge bra tips! Jag har allt det där hemma och jag har mat hemma, men jag blir aldrig riktigt nöjd bara. Sen är 289 kr så jävla lite när man annars lever på en hel del. Men jag överlever på mina soppor haha. Och sen så har jag familjen nära så jag bjuder in mig själv på familjemiddagar ;)

http://as.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Open Heart - 7 augusti 2010 11:05


   Att ligga och dra sig en timme bara för att man kan. Känna det mjuka täcket och påslakanets struktur mot huden och känna doften av rena lakan och sensommaren som smyger sig in genom fönstret. Inte illa! Idag blir en ledig dag. Idag blir städn...

Av Open Heart - 7 augusti 2010 01:06

   Ni som kan detta med distansrelationer kanske vill ge mig råd. Jag undrar om han verkligen saknar mig när jag inte är där. Jag tror inte han ringt mig en enda gång utan en praktisk anledning. Jag tror att om jag inte hörde av mig så skulle tiden g...

Av Open Heart - 1 augusti 2010 00:58

Jo det är i just det statuset jag befinner mig då jag skriver detta. Jag känner hur det virvlar inom mig av otålighet och jag önskar faktiskt att jag inte låg här själv. Jag saknar honom och han envisad med att befinna sig många mil bort. Kanske skul...

Av Open Heart - 27 juli 2010 20:37


     I veckan här så for jag och O. utanför stan och fikade bland stenarna i en fors. Det var helt fantastiskt att sitta där och se hur vattnet strömmade och skummande runtomkring oss. Vi drack den fantastiskt goda Pucko ljuschoklad på tetra oc...

Av Open Heart - 27 juli 2010 20:20


   Upplevelsen om tiden för oss framåt. Den är så inprogrammerad i oss att vi fysiskt förändras med den. Jag kan med glädje säga att jag förändrats en hel del under det gågna året. Förutom en viktminskning på nästan 20 kg (only 5 to go!) som jag tror...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Sommaren en tid att vara singel eller en tid att vara tillsammans med någon?
 Singel! Man måste ta vara på möjligheterna!
 I förhållande med någon! Alla heta passionerade romantiska sommarnätter.
 Med vänner! Orka ragga och relationer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards